AFROAZJA

W czwartek 12 października 2017 roku, uczniowie klas I D, II A, III A, III B, III D oraz IV A pojechali do Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu na premierowe przedstawienie AFROAZJA. To opowieść o małej dziewczynce zafascynowanej postacią B...

OLIMPIJCZYK CUP

Działający przy naszej szkole Uczniowski Klub Sportowy "Olimpijczyk", w sobotę 7 października 2017 roku zorganizował na boisku szkolnym turniej piłki nożnej OLIMPIJCZYK CUP. Do rozgrywek zgłosiło się 38 zawodników, uczniów naszej szkoły z...

Wzruszające spotkanie z filmem

  5 października uczniowie klas gimnazjalnych wzięli udział w pierwszym spotkaniu filmowych w ramach ogólnopolskiego projektu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Udali się pod opieką p. Anety Sienickiej do kina „Apollo” na projekcję holend...

Dni Języków Obcych w naszej szkole

Nasza szkoła po raz trzeci obchodziła Europejski Dzień Języków Obcych. Jest to święto języków ustanowione w 2001 roku z inicjatywy Rady Europy, która w przekonaniu, że różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest o...

Finał II Wałbrzyskiego Festiwalu Folklorystycznego "Kopalnia Folkloru"

Za nami II WAŁBRZYSKI FESTIWAL FOLKLORYSTYCZNY "KOPALNIA FOLKLORU". Organizator festiwalu Zespół Pieśni i Tańca "Wałbrzych" przy Wałbrzyskim Ośrodku Kultury zapewnił wiele atrakcji oraz zorganizował konkursy: I Konkurs piosenki Folkowej "...

Urodziny klasy

28 września 2017 w naszej szkole klasa I c wraz z wychowawcą Małgosią Kołodziejczak uroczyście świętowała urodziny swojej klasy. Było to popołudniowe spotkanie pełne radości i wesołej zabawy. Cudowni ,bajkowi animatorzy Klara, Patryk i Me...

Od ziarenka do bochenka

  5 października klasy I C i III D wybrały się na warsztaty edukacyjne do Ostoji nad rzeką Młynówką aby w naturalnych warunkach poznać etapy produkcji chleba. Ten niezbędny do życia produkt aby powstał i smakował , wymaga pracy i wysiłku...

IV Olimpiada Sportowa Seniorów

  W dniu 29 września o godz. 11:30 na terenie Centrum AQUA ZDRÓJ rozpoczęła się IV Olimpiada Sportowa Seniorów - Wałbrzyskie Senioralia 2017. Nasi uczniowie po raz trzeci aktywnie uczestniczyli w otwarciu tej rekreacyjno-sportowej imprez...

Ogólnopolski finał "Sprzątanie Świata-Polska 2017"

W dniu 15 września 2017 roku w wałbrzyskiej dzielnicy Podzamcze zorganizowany został finał akcji "Sprzątanie Świata - Polska 2017", której pomysłodawcą jest Fundacja Nasza Ziemia. W godzinach przedpołudniowych uczennice i uczniowie z klas...

Uczniowie klasy IV C wzięli udział w akcji "Sprzątanie Świata"

  Uczniowie klasy IV C wzięli udział w akcji "Sprzątanie Świata" {phocagallery view=category|categoryid=281|limitstart=0|limitcount=4}

Laureatki regionalnego konkursu plastycznego "Kartka z wakacji"

W dniu 18 września 2017 roku w świetlicy Ośrodka Społeczno - Kulturalnego Spółdzielni Mieszkaniowej "Podzamcze" w Wałbrzychu miał miejsce finał regionalnego konkursu plastycznego "KARTKA Z WAKACJI". Organizatorami konkursu byli: Poseł na ...

  • AFROAZJA

  • OLIMPIJCZYK CUP

  • Wzruszające spotkanie z filmem

  • Dni Języków Obcych w naszej szkole

  • Finał II Wałbrzyskiego Festiwalu Folklorystycznego "Kopalnia Folkloru"

  • Urodziny klasy

  • Od ziarenka do bochenka

  • IV Olimpiada Sportowa Seniorów

  • Ogólnopolski finał "Sprzątanie Świata-Polska 2017"

  • Uczniowie klasy IV C wzięli udział w akcji "Sprzątanie Świata"

  • Laureatki regionalnego konkursu plastycznego "Kartka z wakacji"

Biblioteka

"Uwolnij książkę"

alt     Biblioteka PSP 21 i PG 7

                włącza się do międzynarodowej akcji

                  "Uwolnij książkę"

                "Dzielenie się książką jest lepsze od jej posiadania".

Główną ideą ruchu jest celowe przekazywanie książek lub pozostawianie ich w takich miejscach, by znalazca mógł je przeczytac i przekazać dalej, np. w parku, pociągu, autobusie lub w miejscach do tego przygotowanych - np. w naszej szkolnej bibliotece.

Przynieś książkę której już nie potrzebujesz.

W zamian możesz wziąć inną.

Przyjdź, nie czekaj - uwolnij książkę.

"Mikołajowe czytanie" z serii "Poczytaj mi kolego"

alt

Scenariusz lekcji otwartej z języka angielskiego

Nauczyciel: Marzena Piątkowska Wałbrzych
Przedmiot: Język angielski
Klasa: III b
Liczba uczniów: 23
Temat: „Puss in Boots" – Powtórzenie wiadomości z rozdziału Animals (zwierzęta).
Materiały: karty obrazowe, tablica, ksero, podręcznik Treetops 3 (wydawnictwo Oxford)
Cele lekcji:
- uczeń ćwiczy słownictwo związane ze zwierzętami, tj. kolory, nazwy części ciała, nazwy zwierząt.
- Uczeń ćwiczy czasownik „have got" (mieć). Układa z nim zdania w III os. l.poj. i odpowiada na pytania
- Uczeń ćwiczy czasownik „can" (potrafić). Uczeń układa z nim zdania, zadaje pytania.
- uczeń ćwiczy umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- uczeń poznaje nowe słownictwo

Etap lekcji
czas Procedura Cele

Wprowadzenie
3 min. Nauczyciel zapowiada sztukę teatralną. Prosi uczniów o zwrócenie uwagi na zwierzęta, które pojawiają się w sztuce, zwłaszcza na tytułowego kota. - zapoznanie uczniów z tematem lekcji
- przygotowanie do ćwiczeń związanych ze słownictwem (kolory, części ciała) oraz gramatyką (czasowniki „have got", „can")

Prezentacja
Sztuka teatralna – „Puss In Boots"
12 - 15 min. Uczniowie klasy VI b odgrywają sztukę pt. „Puss In Boots" („Kot w butach").
-ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wyszukiwanie informacji na wybrany temat
Ćwiczenie
3 min.
Nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazowe z nowym słownictwem. Wybrani uczniowie podchodzą do tablicy i dopasowują obrazki do odpowiednich nazw. Następnie ćwiczą wymowę nowo poznanych słów. -sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-zapoznanie z nowym słownictwem
- ćwiczenie wymowy nowo poznanych wyrazów

Ćwiczenie
2 -3 min. Nauczyciel odczytuje kilka zdań z przedstawienia i prosi uczniów o wskazanie postaci, która wypowiedziała dane słowa. - sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Nauczyciel prosi uczniów o wymienienie nazw zwierząt, które pojawiły się w sztuce. Zapisuje je na tablicy. - powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
3 – 4 min. Następnie nauczyciel prosi dzieci o ustne opisanie lwa. Dzieci wymieniają części ciała, kolor. Następnie budują już pełne zdania o lwie. Nauczyciel pisze pomocne konstrukcje gramatyczne na tablicy. - ćwiczenie nazw kolorów, części ciała
-ćwiczenie poprawnej wymowy
-ćwiczenie umiejętności budowania zdań z czasownikiem „have got"
„Produkcja"
7 min. – 8 min. Nauczyciel rozdaje uczniom ksero. Uczniowie zaznaczają jak wygląda kot (co ma na sobie, kolor itd.) Uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel prosi uczniów o opis kota w zeszycie. Wybrani uczniowie odczytują opisy. - ćwiczenie wymowy
-ćwiczenie nazw części ciała, kolorów
-ćwiczenie budowania poprawnych zdań z czasownikami „have got" oraz „can"
Ćwiczenie
3 – 4 min. Nauczyciel wykorzystuje nazwy zwierząt napisane na tablicy. Opisuje ustnie wybrane przez siebie zwierzę (opisuje wygląd i czynności, które potrafi wykonać) i prosi uczniów o odgadnięcie nazwy zwierzęcia. -ćwiczenie wymowy
- ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Uczniowie słuchają ćw 1 ze str 43 (ćwiczenia). Wpisują odpowiedni nazwy zwierząt. Nauczyciel zapisuje na tablicy nazwy zwierząt, które pojawiały się w ćwiczeniu, a których nie ma na tablicy. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
2 min. Nauczyciel włącza opisy trzech zwierząt. Uczniowie odgadują o jakie zwierzę chodzi. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
- powtórzenie czasownika „have got" oraz „can"
Ćwiczenie Opcjonalne - ćw.1. str.46. w ćwiczeniach - powtórzenie nazw zwierząt

Więcej artykułów…

 

 

 

 

IMIENINY OBCHODZĄ

Wczoraj: Juliusza Lukasza
Dzisiaj: Pelagii Piotra
Jutro: Ireny Jana
Pojutrze: Urszuli Hilarego