Kolejny sukces literacki

Mamy wielką przyjemność ogłosić, że uczennica klasy 6a – Wiktoria Boś – zajęła I miejsce w wałbrzyskim Konkursie na wiersz o tematyce świątecznej. Uhonorowaniem naszej uczennicy były nie tylko dyplom i nagroda, ale i publiczne odczytanie ...

W kinie o buncie nastolatka

8 grudnia grupa drugo – i trzecioklasistów gimnazjum pod opieką p. Anety Sienickiej oglądała w kinie „Apollo” film Jordana Voght-Robertsa pt. „Królowie lata”. Obraz amerykańskich twórców w zabawny sposób traktuje o niełatwym okresie w życ...

Warsztaty teatralne

Tak jak zapowiadaliśmy, w dniu 13 grudnia 2017 roku po raz drugi zawitali do nas aktorzy Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu. Kolejne warsztaty dla dzieci z klas 0 - IV odbyły się w świetlicy szkolnej. Uczestnicy na godzinę stali się bardz...

"Piernikowo" - najcenniejsze, wspólne chwile:)

14 grudnia 2017, wraz z naszymi rodzicami, wzięliśmy udział w wyjeździe do Ostoi nad Młynówką. Mieliśmy tam mnóstwo pracy! Po obejściu zagrody i nakarmieniu zwierzyny zasiedliśmy przy wspólnych stołach. Wszyscy "zakasaliśmy" rękawy. Wyrab...

Wystawa klocków

We Wrocławiu na stadionie śląskim ma miejsce niezwykła wystawa najsłynniejszych na świecie klocków, które znają wszystkie dzieci – klocków „Lego”. Z okazji Mikołajek 2017 klasa I „c” odwiedziła z ochotą tę wystawę . Z radością i olbrzym...

Czar świąt Bożego Narodzenia

Święta to czas radości. Ich magia udzieliła się klasie I „c”, która wraz ze swoim wychowawcą i rodzicami pojechała do Wrocławia na coroczny Jarmark bożonarodzeniowy na wrocławskim Rynku. W „ bajkowym lasku” z dużą radością odgadywaliśmy t...

Magiczne Święta

W dniu 12 grudnia 2017 roku o godzinie 17.00 w Tesco w Szczawnie Zdroju spotkali się uczniowie naszej szkoły z klas 0 - IV, uczestnicy sobotnich warsztatów plastycznych wraz z rodzicami i opiekunami na wernisażu wystawy plastycznej "MAGIC...

12 grudnia dzieci z klasy 1a i 1b uczestniczyły w warsztatach artystycznych

  12 grudnia dzieci z klasy 1a i 1b uczestniczyły w warsztatach artystycznych. Wykonały stroik świąteczny -mocowały elementy papierowe na plastrze drewna. Efekt przerďż˝łsł najśmielsze oczekiwanioczekiwania. Dzieci zabrały prace do domu ...

Warsztaty plastyczne

W sobotę 8 grudnia 2017 roku w świetlicy Ośrodka Społeczno - Kulturalnego Spółdzielni Mieszkaniowej "Podzamcze" w Wałbrzychu spotkało się 22 najmłodszych uczniów naszej szkoły, miłośników malowania oraz twórczego spędzania wolnego czasu. ...

Finał miejskiego konkursu plastycznego "Portret Świętego Mikołaja"

W dniu 30 listopada 2017 roku odbyło się rozstrzygnięcie miejskiego konkursu plastycznego "PORTRET ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA". Organizatorem konkursu była nasza szkoła we współpracy z Ośrodkiem Społeczno - Kulturalnym Spółdzielni Mieszkaniowej "P...

Warsztaty teatralne

  W piątek 8 grudnia, na zaproszenie p. Haliny Krajewskiej do naszej szkoły przyjechali aktorzy Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu aby przeprowadzić warsztaty teatralne w ramach nowego projektu edukacyjnego "PO-DZIELMY SIĘ... WARSZTATY T...

  • Kolejny sukces literacki

  • W kinie o buncie nastolatka

  • Warsztaty teatralne

  • "Piernikowo" - najcenniejsze, wspólne chwile:)

  • Wystawa klocków

  • Czar świąt Bożego Narodzenia

  • Magiczne Święta

  • 12 grudnia dzieci z klasy 1a i 1b uczestniczyły w warsztatach artystycznych

  • Warsztaty plastyczne

  • Finał miejskiego konkursu plastycznego "Portret Świętego Mikołaja"

  • Warsztaty teatralne

Biblioteka

"Uwolnij książkę"

alt     Biblioteka PSP 21 i PG 7

                włącza się do międzynarodowej akcji

                  "Uwolnij książkę"

                "Dzielenie się książką jest lepsze od jej posiadania".

Główną ideą ruchu jest celowe przekazywanie książek lub pozostawianie ich w takich miejscach, by znalazca mógł je przeczytac i przekazać dalej, np. w parku, pociągu, autobusie lub w miejscach do tego przygotowanych - np. w naszej szkolnej bibliotece.

Przynieś książkę której już nie potrzebujesz.

W zamian możesz wziąć inną.

Przyjdź, nie czekaj - uwolnij książkę.

"Mikołajowe czytanie" z serii "Poczytaj mi kolego"

alt

Scenariusz lekcji otwartej z języka angielskiego

Nauczyciel: Marzena Piątkowska Wałbrzych
Przedmiot: Język angielski
Klasa: III b
Liczba uczniów: 23
Temat: „Puss in Boots" – Powtórzenie wiadomości z rozdziału Animals (zwierzęta).
Materiały: karty obrazowe, tablica, ksero, podręcznik Treetops 3 (wydawnictwo Oxford)
Cele lekcji:
- uczeń ćwiczy słownictwo związane ze zwierzętami, tj. kolory, nazwy części ciała, nazwy zwierząt.
- Uczeń ćwiczy czasownik „have got" (mieć). Układa z nim zdania w III os. l.poj. i odpowiada na pytania
- Uczeń ćwiczy czasownik „can" (potrafić). Uczeń układa z nim zdania, zadaje pytania.
- uczeń ćwiczy umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- uczeń poznaje nowe słownictwo

Etap lekcji
czas Procedura Cele

Wprowadzenie
3 min. Nauczyciel zapowiada sztukę teatralną. Prosi uczniów o zwrócenie uwagi na zwierzęta, które pojawiają się w sztuce, zwłaszcza na tytułowego kota. - zapoznanie uczniów z tematem lekcji
- przygotowanie do ćwiczeń związanych ze słownictwem (kolory, części ciała) oraz gramatyką (czasowniki „have got", „can")

Prezentacja
Sztuka teatralna – „Puss In Boots"
12 - 15 min. Uczniowie klasy VI b odgrywają sztukę pt. „Puss In Boots" („Kot w butach").
-ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wyszukiwanie informacji na wybrany temat
Ćwiczenie
3 min.
Nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazowe z nowym słownictwem. Wybrani uczniowie podchodzą do tablicy i dopasowują obrazki do odpowiednich nazw. Następnie ćwiczą wymowę nowo poznanych słów. -sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-zapoznanie z nowym słownictwem
- ćwiczenie wymowy nowo poznanych wyrazów

Ćwiczenie
2 -3 min. Nauczyciel odczytuje kilka zdań z przedstawienia i prosi uczniów o wskazanie postaci, która wypowiedziała dane słowa. - sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Nauczyciel prosi uczniów o wymienienie nazw zwierząt, które pojawiły się w sztuce. Zapisuje je na tablicy. - powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
3 – 4 min. Następnie nauczyciel prosi dzieci o ustne opisanie lwa. Dzieci wymieniają części ciała, kolor. Następnie budują już pełne zdania o lwie. Nauczyciel pisze pomocne konstrukcje gramatyczne na tablicy. - ćwiczenie nazw kolorów, części ciała
-ćwiczenie poprawnej wymowy
-ćwiczenie umiejętności budowania zdań z czasownikiem „have got"
„Produkcja"
7 min. – 8 min. Nauczyciel rozdaje uczniom ksero. Uczniowie zaznaczają jak wygląda kot (co ma na sobie, kolor itd.) Uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel prosi uczniów o opis kota w zeszycie. Wybrani uczniowie odczytują opisy. - ćwiczenie wymowy
-ćwiczenie nazw części ciała, kolorów
-ćwiczenie budowania poprawnych zdań z czasownikami „have got" oraz „can"
Ćwiczenie
3 – 4 min. Nauczyciel wykorzystuje nazwy zwierząt napisane na tablicy. Opisuje ustnie wybrane przez siebie zwierzę (opisuje wygląd i czynności, które potrafi wykonać) i prosi uczniów o odgadnięcie nazwy zwierzęcia. -ćwiczenie wymowy
- ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Uczniowie słuchają ćw 1 ze str 43 (ćwiczenia). Wpisują odpowiedni nazwy zwierząt. Nauczyciel zapisuje na tablicy nazwy zwierząt, które pojawiały się w ćwiczeniu, a których nie ma na tablicy. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
2 min. Nauczyciel włącza opisy trzech zwierząt. Uczniowie odgadują o jakie zwierzę chodzi. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
- powtórzenie czasownika „have got" oraz „can"
Ćwiczenie Opcjonalne - ćw.1. str.46. w ćwiczeniach - powtórzenie nazw zwierząt

Więcej artykułów…

 

 

 

 

IMIENINY OBCHODZĄ

Wczoraj: Albiny Zdzislawy
Dzisiaj: Olimpii Lazarza
Jutro: Gracjana Bogusława
Pojutrze: Gabrieli Dariusza