MISTRZOSTWA PODZAMCZA W BADMINTONA

Dnia 19 maja w hali sportowej PSP 21 im. Olimpijczyków Polskich w Wałbrzychu zostały rozegrane OTWARTE MISTRZOSTWA PODZAMCZA W BADMINTONA. W rozgrywkach uczestniczyła liczna grupa zawodników z Wałbrzycha i okolic, którzy zostali podzielen...

Kolory wiosny

  W sobotnie przedpołudnie 26 maja 2018 roku przed budynkiem administracyjnym Spółdzielni Mieszkaniowej "Podzamcze" w Wałbrzychu zorganizowany został konkurs plastyczny "KOLORY WIOSNY". Konkurs malowania kredą na asfalcie to kolejne dzia...

Słodkie i słodsze

25 maja 2018 klasa „ I c” z naszą Panią Małgosią wybrała się do Świdnicy do „ Ciukuruku” miejsca smaku, edukacji, zabawy, pasji i spotkań na słodkie warsztaty edukacyjne. W centrum Rynku nieopodal fontanny Neptuna znajduje się to niezwykl...

Piłka nożna dziewcząt

W dniu 17 maja reprezentacja naszej szkoły w piłce nożnej dziewcząt brała udział w rozgrywkach o mistrzostwo miasta Wałbrzycha. Ze względu na pogodę zawody zostały przeprowadzone w hali na obiektach Aqua Zdrój. Nasze piłkarki okazały się ...

Laureat regionalnego konkursu plastycznego "Moja Mama"

W dniu 21 maja 2018 roku w Publicznej Szkole Podstawowej Specjalnej nr 10 w Wałbrzychu miał miejsce uroczysty finał regionalnego konkursu plastyczno - literackiego "MOJA MAMA". Tegoroczna XII edycja konkursu przebiegała pod hasłem MAMO, M...

aktywności sportowe

W dniu 19.05.2018 nasza szkoła brała udział w niezwykłej imprezie biegowej. Klub WKB Idol przygotował dla wszystkich spragnionych wraźeń sportowych następujące aktywności sportowe: III PÓŁMARATON NA CHEŁMIEC - 21 km, Bieg na 13 km, Marsz ...

Tydzień logiczny w naszej szkole

W ubiegłym tygodniu chętni uczniowie od klas czwartych po gimnazjalistów zmagali się w wielkim turnieju łamigłówek logicznych. Rozwiązywali zadania związane z poszukiwaniem brakującej liczby w ciągu, wskazywaniem różnic między obrazami, l...

Najlepsi matematycy klas piątych

11 maja w Publicznej Szkole Podstawowej nr 28 w Wałbrzychu odbył się finał powiatowego konkursu matematycznego dla klas piątych. Nasz drużyna w składzie: Michał Nowak 5b, Krystian Górny 5a, Jakub Sandzewicz 5c walczyła w nim wraz z cztere...

Kręgle

W piątek 18 maja gimnazjaliści z klasy 2d wraz z wychowawcą udali się na kręgielnię przy hotelu Maria w Wałbrzychu, aby na sportowej rywalizacji spędzić wspólnie czas. Bawiliśmy się rewelacyjnie, tocząc między sobą zaciętą rywalizację o z...

Uczestnicy warsztatów artystycznych nagrodzeni

W dni 18 maja 2018 roku w świetlicy szkolnej miało miejsce kolejne miłe wydarzenie. Nagrodzono uczestników warsztatów artystycznych "BEZPIECZNA PRACA W TOYOTA MOTOR MANUFACTURING POLAND". Młodzi artyści odebrali nagrody z rąk Pana Sławomi...

Znamy laureatów miejskiego konkursu plastycznego "Majowa łąka"

W dniu 11 maja 2018 roku odbyło się rozstrzygnięcie miejskiego konkursu plastycznego "MAJOWA ŁĄKA" . Organizatorem konkursu była nasza szkoła, Ośrodek Społeczno - Kulturalny Spółdzielni Mieszkaniowej "Podzamcze" w Wałbrzychu oraz KodakEks...

  • MISTRZOSTWA PODZAMCZA W BADMINTONA

  • Kolory wiosny

  • Słodkie i słodsze

  • Piłka nożna dziewcząt

  • Laureat regionalnego konkursu plastycznego "Moja Mama"

  • aktywności sportowe

  • Tydzień logiczny w naszej szkole

  • Najlepsi matematycy klas piątych

  • Kręgle

  • Uczestnicy warsztatów artystycznych nagrodzeni

  • Znamy laureatów miejskiego konkursu plastycznego "Majowa łąka"

Biblioteka

"Uwolnij książkę"

alt     Biblioteka PSP 21 i PG 7

                włącza się do międzynarodowej akcji

                  "Uwolnij książkę"

                "Dzielenie się książką jest lepsze od jej posiadania".

Główną ideą ruchu jest celowe przekazywanie książek lub pozostawianie ich w takich miejscach, by znalazca mógł je przeczytac i przekazać dalej, np. w parku, pociągu, autobusie lub w miejscach do tego przygotowanych - np. w naszej szkolnej bibliotece.

Przynieś książkę której już nie potrzebujesz.

W zamian możesz wziąć inną.

Przyjdź, nie czekaj - uwolnij książkę.

"Mikołajowe czytanie" z serii "Poczytaj mi kolego"

alt

Scenariusz lekcji otwartej z języka angielskiego

Nauczyciel: Marzena Piątkowska Wałbrzych
Przedmiot: Język angielski
Klasa: III b
Liczba uczniów: 23
Temat: „Puss in Boots" – Powtórzenie wiadomości z rozdziału Animals (zwierzęta).
Materiały: karty obrazowe, tablica, ksero, podręcznik Treetops 3 (wydawnictwo Oxford)
Cele lekcji:
- uczeń ćwiczy słownictwo związane ze zwierzętami, tj. kolory, nazwy części ciała, nazwy zwierząt.
- Uczeń ćwiczy czasownik „have got" (mieć). Układa z nim zdania w III os. l.poj. i odpowiada na pytania
- Uczeń ćwiczy czasownik „can" (potrafić). Uczeń układa z nim zdania, zadaje pytania.
- uczeń ćwiczy umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- uczeń poznaje nowe słownictwo

Etap lekcji
czas Procedura Cele

Wprowadzenie
3 min. Nauczyciel zapowiada sztukę teatralną. Prosi uczniów o zwrócenie uwagi na zwierzęta, które pojawiają się w sztuce, zwłaszcza na tytułowego kota. - zapoznanie uczniów z tematem lekcji
- przygotowanie do ćwiczeń związanych ze słownictwem (kolory, części ciała) oraz gramatyką (czasowniki „have got", „can")

Prezentacja
Sztuka teatralna – „Puss In Boots"
12 - 15 min. Uczniowie klasy VI b odgrywają sztukę pt. „Puss In Boots" („Kot w butach").
-ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wyszukiwanie informacji na wybrany temat
Ćwiczenie
3 min.
Nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazowe z nowym słownictwem. Wybrani uczniowie podchodzą do tablicy i dopasowują obrazki do odpowiednich nazw. Następnie ćwiczą wymowę nowo poznanych słów. -sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-zapoznanie z nowym słownictwem
- ćwiczenie wymowy nowo poznanych wyrazów

Ćwiczenie
2 -3 min. Nauczyciel odczytuje kilka zdań z przedstawienia i prosi uczniów o wskazanie postaci, która wypowiedziała dane słowa. - sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Nauczyciel prosi uczniów o wymienienie nazw zwierząt, które pojawiły się w sztuce. Zapisuje je na tablicy. - powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
3 – 4 min. Następnie nauczyciel prosi dzieci o ustne opisanie lwa. Dzieci wymieniają części ciała, kolor. Następnie budują już pełne zdania o lwie. Nauczyciel pisze pomocne konstrukcje gramatyczne na tablicy. - ćwiczenie nazw kolorów, części ciała
-ćwiczenie poprawnej wymowy
-ćwiczenie umiejętności budowania zdań z czasownikiem „have got"
„Produkcja"
7 min. – 8 min. Nauczyciel rozdaje uczniom ksero. Uczniowie zaznaczają jak wygląda kot (co ma na sobie, kolor itd.) Uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel prosi uczniów o opis kota w zeszycie. Wybrani uczniowie odczytują opisy. - ćwiczenie wymowy
-ćwiczenie nazw części ciała, kolorów
-ćwiczenie budowania poprawnych zdań z czasownikami „have got" oraz „can"
Ćwiczenie
3 – 4 min. Nauczyciel wykorzystuje nazwy zwierząt napisane na tablicy. Opisuje ustnie wybrane przez siebie zwierzę (opisuje wygląd i czynności, które potrafi wykonać) i prosi uczniów o odgadnięcie nazwy zwierzęcia. -ćwiczenie wymowy
- ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem

Ćwiczenie
2 – 3 min. Uczniowie słuchają ćw 1 ze str 43 (ćwiczenia). Wpisują odpowiedni nazwy zwierząt. Nauczyciel zapisuje na tablicy nazwy zwierząt, które pojawiały się w ćwiczeniu, a których nie ma na tablicy. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
Ćwiczenie
2 min. Nauczyciel włącza opisy trzech zwierząt. Uczniowie odgadują o jakie zwierzę chodzi. - ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem
- powtórzenie nazw zwierząt
- powtórzenie czasownika „have got" oraz „can"
Ćwiczenie Opcjonalne - ćw.1. str.46. w ćwiczeniach - powtórzenie nazw zwierząt

Więcej artykułów…

 

 

 

 

IMIENINY OBCHODZĄ

Wczoraj: Marka Elżbiety
Dzisiaj: Gerwazego Protazego
Jutro: Diny Bogny
Pojutrze: Alicji Alojzego